Sunday, December 5, 2010

Ayat-Ayat TAK Cinta

Assalamualaikum. Berdasarkan intro yang aku bagi, dapat buat kesimpulan yang sekarang masa untuk muhasabah diri. Hehe fokus pliss! Aku tertarik dengan 1 artikel yang baru aku baca di facebook. Ok, ni linknya : Ayat-Ayat Memperdaya Wanita.

Aku dapat buat conclusion yang memang banyak lakilaki suka guna trick macam ni. 
Ya Allah, semoga aku dijauhkan dari guys yang macam ni and semoga aku tak terpedaya dengan all these sweet words.

Berdasarkan petikan ini:

Perempuan-perempuan yang keji untuk laki-laki yang keji dan laki-laki yang keji untuk perempuan-perempuan yang keji. Sedangkan perempuan-perempuan yang baik untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik." [Surah al-Nur, ayat 26]




So, aku sekarang dalam usaha untuk membaikkan diri yang kurang baik ini. Walauponn serius memang banyak cobaan and cabaran untuk jadi baik. But, sempena tahun baru ni, aku akan berhijrah dari yang buruk ke baik. Yang baik menjadi lebih baik.And yang da lebih baik, maintainkan.

Bukanlah, niat aku nak jadi baik semata-mata nak cari jodoh yang baik. Pliss, don't get me wrong! Bagi aku, niat nak baik nie universal. Mungkin boleh berubah baik dari segi perhubungan dengan ibu bapa, masyarakat sekeliling, dan lainlain. Hihi~ tapi disamping itu, aku mengakulaa, semoga aku dikurniakan lelaki yang baik jugak setimpal dengan kebaikan aku. Hihi *blushing*.


In a nutshell ( cam essay english lak yuu. haha), pesanan buat diri sendiri dan kawan-kawan yang lain.  

P/S: Girls, jadilah mutiara asli, sangat sukar ditemui, apatah lagi ditatapi....Wallahua'lam..


No comments: