Saturday, April 9, 2011

2 Pilihan Wanita untuk Lelaki

Assalamualaikum and selamat petang!

Just to give you an update, currently, I've completed my clinical practice at Hospital Besar Kuala Lumpur.
Hip hip hippopotamus horrayyy! Okay back to the topic as mentioned, aku terbaca 1 article. In the article, woman are given 2 choices. So please please take a very very deep look into the choices below.

Apabila kamu berkawan dengan lelaki, Ingatlah ada dua pilihan terbentang.





PERTAMA: Kamu menjadi seperti KELAPA
  •  Mudah diperoleh, diparut dan diperah,
  • Diambil santannya,
  • Selepas itu hampasnya dibuang.

 KEDUA: Kamu menjadi sebutir MUTIARA
  • Berada di dasar lautan,
  • Tersimpan rapi,
  • Dilindungi kulit,
  • Sukar dilihat, apatah lagi mendapatkannya,
  • Hanya orang yang bertuah, berusaha menyelami dasar lautan, dapat memperolehnya.
  • Harganya mahal sekali,
  • Dan ia akan tersimpan selamanya.

Oleh itu, anda pilihlah sama ada hendak menjadi KELAPA ataupun MUTIARA.

Di sebalik SANTAN,
  • Menjadi penyedap makanan,
  • Diperah segala kenikmatan,
  • Dengan mudah jatuh menjadi titisan,
  • Akhirnya habis kari dimakan, pulut panggang sisi habis ditelan, dan SANTAN hilang tak jadi ingatan, yang terasa lazat hanya kari dan pulut panggang,
  • Orang tak mengenangi jasa SANTAN.

Di sebalik MUTIARA,
  • Tertanam di dasar paling dalam, sukar andai mengharap jadi perhatian, kerana MUTIARA dilindungi oleh cengkerang yang menghadangnya dari ancaman musuh,
  • Namun kiranya ditemui insan, akan menjadi PERMATA HIASAN,
  • Terletak tinggi di cincin idaman, atau di leher nan jinjang, atau di lengan menawan,
  • Makin lama MUTIARA tertanam, makin tinggi nilainya.


So, MAKE YOUR CHOICE.

Menjadi SANTAN,
Mudah jadi perhatian, tapi hanya sebentar jadi santapan, kemudian hilang segala nikmat dan pujian.

Menjadi MUTIARA,
Sukar ditemukan, namun bila dihias menjadi indah rupawan, hilang ia, tangisan mengiringi zaman.


-Sekadar perkongsian dan renungan buat kaum hawa.~ ^__^

~~~~~~

I've made my choice, so what's yours?

8 comments:

CIK GADIS said...

wooo!iloike dis entry lah sis..ai nk mutiara lah..hyep2!ngeh2! =P <3

ayanuts said...

btl2...santan sekejap je org nmpk kepentgn dia..lps tu dah hbs guna org buang je

Nurulee said...

@ Cik gadis: hehe pastikan jd mutiara betul..hohoho xD

Nurulee said...

@Ayyanuts: yepp yepp hehehe mohlerr jd mutiara lak. xD

Novelgurl said...

Nak mutiara3 ! ;D

OKEdChokelaT said...

huhu..kalau pakai mutiara t kena ragut..kite simpam lam bank..hehe...papepun..kite kn jaga diri kita sbgai wanita sebaik2nya kan...

Nurulee said...

@ Novelgurl
hehe sila sila amek mutiara xD

Nurulee said...

@ Okedchokelat
yepp yepp sokonng. kita kna pnadai jga diri sndiri. xD